Då jag nu har en blogg kan jag väl använda den för att passa på att ge ris till Bredbandsbolaget. Rätt trött på dom vid det här laget. Bredbandbolaget ägs av av halvstatliga Telenor (uppköpta år 2005 för 6 miljarder kronor = dyrt för 335 000 kunder) .
Utan att gå in på detaljer så består problematiken i att Bredbandsbolaget felaktigt dragit en summa med hjälp av Autogiro godkännande.
Vid samtal med Bredbandsbolaget erkänner dom att dom gjort fel och dragit en summa som understiger hundra kronor. Inget snack om att dom erkänner att dom gjort fel.
Enkelt kan man tycka. Då borde bara vara att betala tillbaka summan på något sätt så vore det hela glömt. Men icke, nej så enkelt är det inte hos Bredbandsbolaget.
Tydligen kan inte Bredbandsbolaget betala tillbaka summor under 100 kronor får jag veta. Isåfall kommer jag att åka på kostnader för att hämta ut pengarna (plus kosta mig tid att hämta ut pengarna). Dom kunde alltså inte göra en överföring direkt till mitt konto.. Jag skulle alltså gå rejält back på ett fel som dom hade gjort, rättvist?
-Nej
Det man istället kom med som förslag var att jag skulle få ringa upp pengarna (iptelefoni som inte används över huvudtaget) eller få biobiljetter (har redan en drös). Något jag alltså inte är intresserad av. Jag ville bara att dom skulle reglera sin skuld till mig. Detta kunde dom dock inte göra. Dom slutade svara på epost osv.
Tyvärr ger sådant här stor Badwill, när så små problem inte kan åtgärdas på ett enkelt sätt har bolaget problem.
Har haft bredbandsbolaget som Internetleverantör i många år. Tidigare erfarenhet av Bredbandsbolaget har inte heller varit helt positivt. Teknikmässigt fungerar deras tjänster bra. Dock inte resten av kundtjänst.
Det har alltid varit otroligt lätt att bli med avtal med dom (det är i princip bara att klicka på datorn), men att däremot säga upp ett avtal med dom är superkrångligt och man har gjort det mesta för att det ska vara så krångligt som möjligt.
Bredbandsbolaget - skärpning
Få ordning på er kundtjänst och premiera kundnytta istället för krånglig byråkrati och ignorans. Ni som jobbar på kundtjänst är det inget fel på, dom inser också att dom gör fel, men kan inte göra något som dom säger. Bakbundna, deras system/regler/flexibilitet kan tyckas höra till någon byråkratisk myndighets nivå om ni frågar mig.
Vid en snabb sökning hittar jag fler som inte är nöjda:
http://blog.carleson.net/index.php/2008/11/29/varldens_samsta_support_bredbandsbolaget
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar