torsdag 17 mars 2011

Starbreeze - idag sålde jag det sista

Kanske dags för en update.

Tiden bara går och går och idag tog tålamodet slut så jag sålde de lilla jag hade kvar, 0,17 kr fick jag betalt. Tidigare sålde jag det mesta på 0,21 kr. Jag ser bättre värderade bolag att satsa på.

En trevlig liten vinst gick alltså att hämta hem efter att ha handlat det mesta runt nyemissionskursen som skedde i december. Efter att tidigare legat i aktien och gått back tog jag nu igen förlusten och nöjer mig med uppgången.

Jag har tröttnat på att inget nytt avtal presenteras.
Vd bytte jobb
Spelet blir aldrig klart, har trott dom började bli färdiga i över ett halvår nu. Förseningar mm. Dock borde det komma när som helst, men det går inte att leva på royalty, utan bolaget behöver andra inkomster för att gå runt.
-Nej, det är för lite intäkter och sista rapporten var inte positivt. Frågan är hur länge pengarna räcker innan man kommer med mössan i hand och tigger om mer pengar av aktieägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar