måndag 13 juli 2015

Ingves om att han tvivlar på sin förmåga..


I en artikel på dagens industris hemsida får Stefan Ingves följande fråga:

Vilken har varit din djupaste kris?
”Jag har inte haft någon riktigt djup kris. Där­emot har jag genom årens lopp många gånger tvivlat på min egen förmåga.”
Jag tror säkert Ingves försöker göra något vettigt, grejen är bara att han har fel grundskap och därför i sitt handlande saknar Moral och etik. (Även om han inte säkert inte ens insett detta.. ännu).. Han tillhör tjuvarna och plundrarna, han tillhör manipuleringarna, distorsionen. Planekonomin, Marxismgänget.
Jag förstår helt klart att han tvivlar på sin förmåga. För om man inte är nära sanningen (som Ingves inte är utifrån vad jag sett komma från honom) behövs det bara ett vettigare argument för att man ska börja vackla. Vi har alla varit där. Vi måste alla börja någonstans i sökandet.Trots att Ingves varit länge i gamet, tycks han inte riktigt förstå grundidén för ett moraliskt samhälle. Tyvärr har Stefan inte sökt tillräckligt djupt i sin jakt på kunskap, och besitter därför mest åsikter. Farliga felaktiga sådana, precis som resten av sitt i direktionen. Dumheten kommer tyvärr drabba oss andra på ett sätt som inte hade behövt vara lika dåligt.Att man dessutom tvingas skatt för att betala dessa personers löner är skrattretande, men bara ett bevis på hur korrupt allt har blivit.

Sök sanningen gott folk. Det kräver massor med tid, men det leder dig mot ett bättre liv, ett liv mer i dygdernas och moralens tjänst.

Från Dagens Industri, närmare bestämt följande artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar