lördag 15 september 2012

Besök på Swedbank, gick inte att ta ut kontanter..., servicebetyg = dåligt!

Häromdagen var jag på till Swedbank för att ta ut lite pengar som transportsstyrelsen satt in på ett gammals Swedbankkonto som jag råkar ha kvar (men inte använder). Minutenkortet har sedan länge stängts av, för dom ville ha betalt för att ta ut pengar där också!


Swedbank = avgifter för det mesta, dålig service om du frågar mig. Byt bank, det finns bättre!


Tror ni att det gick att få ut några pengar inne på banken? NIX, hallå, en bank liksom.. Det handlade om 600 kronor.. Inga större summor alltså.

Tror ni att Swedbank har en enda bank som det går att ta ut kontanter på i Västerås? NEJ!

Hahaahh,, en bank, liksom som bygger på just hantering av pengar.. Vad är det som händer?!

Alternativet som fanns var att göra en överföring till annan bank, avgiften för detta: 150 kr

Alternativt skaffa en Internetdosa så jag kunde föra över pengar själv, kostnad: 250 kr enligt expediten.

Hallo Swedbank, vart har servicen tagit vägen? Har ni helt glömt bort företagandets grundbult:

Hur kan jag serva folk på bästa sätt?

Nu har jag dock ändrat i kontoregistret så förhoppningsvis slipper jag få pengar insatta på mitt gamla Swedbankkonto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar